تربیت بدنی و نقش موثرش در سلامت، رقابت و تربیت جامعه 

امام جمعه کرمان، نقش تربیت بدنی را در سه سبدِ سلامت، رقابت و تربیتِ جامعه بی نظیر دانست و بر توجه ویژه به آن تأکید کرد.

میثم پاریزی مدیر کل، معاونین و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این دیدار فاجعه بزرگ کشتار کودکان، زنان و بیماران در فلسطین را تسلیت و تعزیت گفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش به جامعه ورزش کرمان، بیان داشت: سهم تربیت بدنی، در تحولات مثبتِ کشور سهم بسیار بالایی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اعلام اینکه تربیت بدنی در سه سبد مهم یا سهم دارد یا خودش مستقیم سبد در اختیارش است، گفت: یک سبد، سبد سلامت است.

وی یکی از زیرساخت‌های سلامت را ورزش و تربیت بدن دانست و افزود: اگر انسانی بدنش درست و طبق محاسبه دقیق تربیت شود، در مقابل هر ضد سلامتی، بدن مقاوم است و اجازه کوچکترین خدشه دار شدنی را نمی‌دهد که آسیبی در سلامت متوجهش شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد سلامتش را درست حفظ کند، فاکتور‌ها و محور‌هایی برای سلامت مهم هستند، که یکی از مهمترینشان بحث سلامت بدن است و آنجا که سلامت بدن مطرح می‌شود، کاملاً سهم تربیت بدن و کار و مأموریت شما عزیزان است.

امام جمعه کرمان گفت: سبد بعدی سبد رقابت است که این سبد کامل در اختیار شماست و زیرساخت بزرگ و مهمی به ویژه برای نسل جوان است که دوران رقابت دوران جوانی است.

وی افزود: دوران بعد از جوانی دیگر انسان کم کم از رقابت خارج می‌شود و اینجا نقش تربیت بدنی نقشی بی نظیر است و جایگزینی ندارد؛ برای اینکه جوانان ما را در حوزه‌های مختلف آموزش می‌دهد و تربیت می‌کند تا در رقابت‌هایی که جنبه ملی و فراملی دارند بتوانند بدرخشند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: سبد سوم خود تربیت است و انسان نیاز به تربیت دارد و تربیت عمدتا بر می‌گردد به تربیت روح و کار بسیار سختی است.

وی بیان داشت: اگر جسم درست تربیت شود، اثرش را بر روح هم می‌گذارد؛ چون روح سالم در بدن و جسم سالم است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اگر ما بخواهیم روح را تربیت کنیم و انسان مودب شود و به آدابی که دین گفته و رویش حساس است، جامه عمل بپوشد باید، تربیت همه جانبه باشد. پس باید گفت، تربیت بدنی در اخلاق، ادب و سلامت جامعه نقش دارد و در رقابت هم خودش سردمدار، پیشتاز و متولی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: مجموعه‌ای که تا این اندازه در سلامت ما نقش دارد، می‌طلبد توجه ویژه‌ای به آن شود، لذا هفته تربیت بدنی و ورزش را تبریک می‌گویم و از خداوند می‌خواهم، به شما کمک کند تا در این حوزه مأموریتی که حوزه بسیار سخت و مهمی است، موفق باشید و بتوانید مأموریت خود را به نحو جامع انجام دهید.

نماینده ولی فقیه در استان، اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در قتل عام بیماران به ویژه کودکان و زنان بی پناه در بیمارستان المعمدانی غزه را محکوم کرد و گفت: امیدوارم جامعه ورزشی هم اعتراض خود را بتواند در این زمینه به جهان منعکس کند و با برنامه ریزی که در هفته تربیت بدنی و ورزش دارید حرف جامعه ورزشی را به گوش جهان برسانید که جهان اسلام یک جهان متحدی است و روی آنچه که در اطراف خود می‌گذرد حساس است.

وی ابراز امیدواری کرد، بتوان در این هفته پیشرفت‌ها و اقداماتی که انجام شده را به بهترین شکل ممکن به مردم به ویژه نسل جوان منعکس کرد.

فعالیت بیش از ۵۰ هیئت ورزشی استانی در حوزه ورزش  و بیش از ۱۷۰ سمن در بخش جوانان

میثم پاریزی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از حمایت‌های امام جمعه کرمان از ورزش، به بیان گزارشی از وضعیت ورزش استان کرمان پرداخت و گفت: بیش از ۵۰ هیئت ورزشی استانی در حوزه ورزش فعالیت می‌کنند و در بخش جوانان نیز بیش از ۱۷۰ سمن (سازمان مردم نهاد) وجود دارد که در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... فعالند.

وی افزود: جوانان مستعد و نخبه‌ای که فعالیت‌های داوطلبانه خود را حسب توان و علاقه مندی خود، هر جایی که مشکلاتی هست در چارچوب تعریف شده و در کنار نهاد‌های متولی با توان و نبوغی که دارند کمک می‌کنند و اتفاقات بزرگی را برای استان رقم می‌زنند که جا دارد، همین جا از جوانانمان در این حوزه قدردانی کنیم.

پاریزی به هفته تربیت بدنی و ورزش اشاره و تصریح کرد: برای این هفته، برنامه‌های متعدد و متنوعی را همکاران ما در اداره کل ورزش و جوانان، ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان، هیئت‌های ورزشی استان و باشگاه‌های ورزشی تدارک دیده‌اند.

وی بیان داشت: به طور سازمان یافته ۳۰۰ هزار نفر تقریبا ۱۰ درصد جمعیت استان در مجموعه فعالیت‌های ورزشی، برنامه‌های خود را انجام می‌دهند که ظرفیت بزرگیست و امیدواریم این ظرفیت در کنار فعالیت‌های توام با پیوست فرهنگی مناسب بتواند به توسعه ورزش همراه با حفظ اخلاق، حفظ کرامت و حفظ شان و منزلت جامعه ورزش در چهارچوب ارزش‌های نظام اسلامی کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار